piątek, 11 lipca 2014

Opalanie #1

Lato w pełni, plaże pełne ludzi, więc pora na post o opalaniu. Wybrałam na ten post 5 ważnych porad dotyczących bezpiecznego opalania, o których warto pamiętać. Nie będzie to jedyny post w tym temacie, więc na pewno w bliskiej przyszłości dowiecie się jeszcze więcej :).


Pierwsze pytanie: czy aby na pewno nakładasz tyle kremu z filtrem ile należy? Najprawdopodobniej nie :). Z reguły stosujemy połowę rekomendowanej dawki, a to daje nam tylko połowę ochrony. Na Twoim ciele powinno wylądować ok. 10 ml kosmetyku! Natomiast na twarzy - co najmniej ilość odpowiadająca jednej łyżce od herbaty.



Lubisz mieć ładną opaleniznę, więc całe dnie spędzasz na plaży? Niepotrzebnie.. Nasza skóra ma swoje ograniczenia i po pewnym czasie nie jest już w stanie wytworzyć więcej melaniny. Po około 2-3 godzinach przestajemy się opalać i łatwo łapiemy oparzenia i podrażnienia skóry. Dlatego zamiast siedzieć całymi dniami na plaży, warto robić sobie przerwy - wtedy opalenizna będzie trwalsza, a my zdrowsi :).


Jeśli zależy Ci na złocistej opaleniźnie i w tym celu używasz krem o SPF 8 - nie rób tego. Ten filtr nie ochroni Cię przed promieniami UVB (od niego biorą się poparzenia) i UVA (rozwijanie się wolnych rodników i starzenie skóry). Raczej nie nakładasz wystarczającej ilości kremu, więc jego SPF spada nawet do 2.. To żadna ochrona. Lepiej używać kremów z wyższym filtrem - najlepiej co najmniej SPF 30 - z którym też uzyskasz oczekiwany efekt, ale bezpieczniej.


Żaden podkład, puder czy krem BB z filtrem nie wystarczają naszej skórze. Szczególnie, że większość z nich ma SPF 15, który przestaje działać po 2 godzinach od nałożenia. Żeby odpowiednio chronić szczególnie delikatną skórę twarzy należy najpierw nałożyć zwykły krem z SPF 30, a dopiero potem nakładać krem BB lub podkład. Tym lepiej, jeśli krem BB ma również SPF 30.


Żeby w pełni zadbać o skórę nie wystarczy sam SPF. Część promieni UV i tak dociera do skóry, potrzebna jest więc ochrona przed wolnymi rodnikami. Warto w tym celu wybierać kremy zawierające witaminy C i E, które są antyoksydantami. Zaleca się również doustne stosowanie ß-karotenu (palacze nie mogą!), który nie tylko wyłapuje wolne rodniki ale również zapewnia naturalną ochronę skóry o SPF 2.



źródła: Kosmetyka - Erika Fink
Cosmopolitan
Women's Health

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka